mandag 1. oktober 2012

Ut på tur...

Da er jeg igjen på plass i India. Gode tradisjoner lenge leve!

Denne gangen var flyselskapet Austrian Airlines og Tyrolean Airways (noe som for øvrig høres ut som et tulleselskap..). Detta var imidlertid ikke noe tull. Den første turen fra Oslo til Wien var riktig nok ikke noe spesielt å skrive hjem om, så derfor går jeg rett til neste tur; fra Wien til Delhi. Her ble vi plustelig plassert helt først i flyet, ja, etter pilotene, da. Det betyr Business Class! Kan jo ikke takke nei til sånt no.

 
Her har dere styringspanelet til setene. Legg merke til massage-knappen nederst.


Så ble det utlevert meny og vinkart, som seg hør og bør.


Måtte jo nesten ta imot et par tidsskrifter også. Jeg følte dette var passende på business class. Må innrømme at disse ikke ble veldig flittig brukt.


Så var det maten, da. Det er et kapittel for seg. Først kom kokken med hatt og greier og spurte hva vi ønsket som hovedrett, men dette kommer jeg tilbake til.
Det begynte med en forrett. Natrulig nok er det duk på bordet.

Deretter var det tid for nok en forrett, som vi selv valgte.


Hovedretten er servert:


Dessert skal man ha! Her kunne man velge fra et rikholdig repertoar.
 

Jeg plukket litt herfra og derfra. Legg for øvrig merke til kaffekartet på siden der.
  
Det ble kaffe type franziskaner på meg.

Så var det pause fra maten noen timer, før disse rettene dukket opp.


  Til slutt var vi på plass i Delhi. Det er fortsatt vegg-vegg-til-teppe der…


Ingen kommentarer: