torsdag 24. juli 2008

Er det SÅNN det skal være?

Tidligere i sommer var jeg hjemme i Saltnes og skulle ned å ta et bad med min søster. Jeg gikk barbeint i det øyeblikket og tenkte det passet bra å låne et par slipperser jeg fant hjemme. Vi bor ganske beleilig til, med rundt 5 minutters sykling til vannet. Nesten fremme kjenner jeg at den ene slippersen er i ferd med å dele seg på midten. Og da jeg går av sykkelen er det to separate deler.

Bortsett fra i overkant mye brennmaneter ble det en god dukkert.

Det var på tide å sykle opp igjen, og jeg tok på meg en og en halv slippers. Bedre å sykle med noe på føttene - om det så er helt eller halvt. På vei opp igjen til Saltnesfjellet var jeg glad jeg hadde lånt sykkelen til mamma, med kurv foran - så hadde jeg et sted å gjøre av alle slippersdelene som en etter en falt til bakken.

Dette var resultatet:

Det er riktig nok en stund siden sist jeg brukte slipperser, men dette er vel ikke normalt?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei du! Akkurat det samme har skjedd meg! Vet ikke om Adidas lagde disse slippersene med 10 års garanti?

Torstein sa...

Heller tvilsomt det, ja. Imidlertid ser jeg ikke bort ifra at disse slippersene nærmet seg 10 år.

MortenDa sa...

Haha! Jeg har problemer med å ikke bryte ut i en høy latter her (og det kan jeg ikke siden mor og far sover i naborommet)...

Jeg ser for meg andre gjenstander som kunne lide samme skjebne.. Hva med følelsen av å sitte i en 10 år gammel bil der du plutselig sitter med brekket i hånden.. så smuldrer setet opp før et dekk faller av..

Eller hva med en foodprosessor som plutselig deler seg i to. En kjøkkeninnredning som skrumper sammen til en ball. Et piano som absorberes av nærmeste blomsterpotte.

Som vi ser. Bare fantasien setter grenser..