mandag 6. april 2009

Venn eller kjæreste?

Jeg skal ærlig innrømme at mitt førstehåndskjennskap til kjæresteforhold er minimal. Imidlertid har jeg et inntrykk av at kjærester ofte starter som venner, og det er jo vel og bra.

Men når går egentlig kjæreste over til å bli venn igjen? Jeg tenker ikke på at forholdet avsluttes, men det kan virke som begge kjønn, når de kommer opp i en viss alder, blir betegnet som venn i steden for kjæreste. "Har du hørt at han har fått seg en venn? Det er så koselig atte." Og i et mellomstadium kan det virke som man kutter ut den siste e'en, slik at det blir kjærest.

Snakker vi om folk over 30år? Eller er det kanskje mer 40år? Eller er det kanskje den som omtaler kjæresteparet som er over 60år?

Jeg håper jeg får meg kjæreste før hun heter venn...

3 kommentarer:

Marika C. Hetland sa...

Artig refleksjon, det der Torstein! Jeg måtte flire litt... Jeg håper også av hele mitt hjerte at du får det en kjæresete før hun heter venn. Det fortjener du virkelig! Du er sikker på at de ikke står i kø rundt deg da? For det burde de nemlig!!!

Ha en velsignet påske!

Torstein sa...

Det var jo veldig snilt sagt da, Marika. Takker og bukker.

Håper du får en flott påske selv, om så magen begynner å bli tung..

bulleland sa...

Ja, for når mennesker som har rundet 50 spør det om bestekompisen min er en "venn", så kan man jo tvile på hva man skal svare....:)