tirsdag 5. oktober 2010

Indisk reiseblogg nr. 2

India har et rikt musikkliv, hvor tabla og sitar har sine viktige roller, men det finnes også noen blåseinstrumenter som man ikke ser eller hører så mye av ellers.
Jeg liker godt uttrykket til han første her. Dette er en innbitt instrumentalist.


Og dette andre instrumentet her har jo en majestetisk utforming.








Det har vært en lang regntid her nå. Heldigvis fant godværet veien før vi gjorde det, og nå er det strålende sol hver dag. Regntiden har imidlertid gjort sitt med fremkommeligheten, og vi måtte ta en annen vei enn den som vanligvis benyttes. Kvaliteten var allikevel så som så, og jeg tok meg selv i å tenke: Tenk at vi klager over veiene i Norge!
Veivesenet skal uansett ha heder for kreativitet når det kommer til veiskilt. Mange av dem går ut på å kjøre forsiktig eller å bruke bilhornet før svingen.
Dette første skiltet får meg til å tenke på Per Erik Hallin...














Engelsken er ikke alltid helt på topp, og nå og da kan det også være litt vanskelig å helt forstå hva som faktisk er budskapet. Her står det altså: You are a best driver than other.
Noen tydninger?

2 kommentarer:

Tommy sa...

Herlig å følge din reise Torstein. Når det gjelder skiltet med dårlig engelsk tror jeg de prøver å holde folk på veien. Hvis du er en dårlig sjåfør kan du havne på utsiden av veien. Altså ned stupet på utsiden av skiltet. Det skulle vel egentlig kanskje stått: "You are a better driver than the others who went over the edge."

Torstein sa...

Takk for tydningen, Tommy. Hyggelig å se deg her inne!
Når det gjelder skiltet, tenker jeg kanskje det kan være ironi inne i bildet. Du tror kanskje du er den beste sjåføren, men det er andre som har kjørt utafor her, og det kan faktisk skje deg óg.