tirsdag 26. oktober 2010

Indisk reiseblogg nr. 7

Nå er det strengt talt flere dager siden jeg kom tilbake til Norge, men jeg har allikevel lyst til å dele noen flere bilder og opplevelser med verden. Denne gangen vil det omhandle trafikken, som jeg også var litt innom i Reiseblogg 1 og 2.

Dette er en typisk lastebil, og typisk er det også at det står Good Luck på støtfangeren. Jeg vet ikke helt hva som er bakgrunnen for dette. Kanskje er det en melding til andre sjåfører som møter på denne lastebilen på de smale veiene oppe i fjellet?


Det er en del sykler som virkelig får kjørt seg i India:

Her er vi innom det lokale bilverkstedet og fyller på med luft.

Dette er et skilt som virkelig understreker hvor hullete veiene er etter regntiden - ikke to dumper, men tre dumper!

Et nytt eksempel på kreativitet i vegvesenet, og budskapet er slett ikke dumt:

I India trenger man ikke være homofil for å leie kameraten sin. For oss som kommer fra vesten kan dette oppleves litt spesielt. Dette er jo heller ingen særlig maskulin måte å leie på...

Jeg nevnte tidligere dette med at parkering i Delhi gjøres med bilen i fri. Her ser dere parkeringsmannskapet i aksjon:

Ingen kommentarer: